Despre noi Elevi Profesori Părinţi Asociaţia Părinţi-Profesori Clasa Pregatitoare
 
Cautare
 

 

 
 
 
 
       Proiectul are ca scop constientizarea despre patrimoniul cultural, natural si istoric. Principala activitate a proiectului, o cercetare asupra locurilor istorice, a fost aleasa pentru marea sa importanta in fiecare dintre tarile partenere, un patrimoniu gravat in piatra.
       Mai mult, proiectul pune accent pe redescoperirea stilurilor de viata a stramosilor din diferitele tari implicate in parteneriat si in comparatie cu diferentelesi asemanarile lor. Elevii aduna informatii despre culturile stravechi ale fiecarei tari asa incat ei vor constientiza cultura stramosilor lor si o vor transmite generatiei urmatoare.
       In timpul primului an, participantii vor lucra asupra urmatoarelor teme; fundal istoric, arhitectura si structura, locuitorii acestor locuri, frumuseti naturale si Viata incluzand schimbari si diferente culturale.
        Domeniile de lucru in timpul celui de-al doilea an vor include teme precum: Mituri si Legende ale locurilor istorice si mediul inconjurator. (exista vreo schimbare asupra frumusetilor naturale sau asupra faunei si florei ale fiecarei tari si ce putem face pentru a proteja ( ocroti) frumusetile naturale din aceste tari)
          Toate rezultatele vor fi transmise, comparate si evaluate, si in final documentate intr-o carte, pe Cd-uri sau Dvd-uri si pe site-ul fiecarei scoli. Mai mult,organizam activitati pentru protejarea mediului inconjurator.
Grup tinta de elevi: 7-18.
 
Motivatie
 
    Patrimoniul reprezinta mult mai mult decat o ciudata configuratie de pietre sau un lac imens de apa: ea produce martori la actiunea oamenilor, a secolelor si a modei. Este un mijloc al istoriei, al valorilor si al intelesurilor si reprezinta una din fetele civilizatiei noastre. Proiectul intitulat Patrimoniul natural, cultural si istoric are ca scop constientizarea in ceea ce priveste mostenirea culturala, naturala si istorica. Principala activitate a proiectului, o cercetare asupra locurilor istorice si impactul lor asupra vietii oamenilor si rolul ei in cultura lor, a fost ales pentru importanta sa mare in fiecare dintre tarile partenere.
     Patrimoniul cultural nu reprezinta doar frumusetea; copii trebuie de asemenea sa invete despre progress si locul lor in societatea actuala care s-a dezvoltat din etape stravechi ale societatii pe care acum vor avea oportunitatea de a le explora. In plus, implicatiile educationale legate de mostenirea culturala implica un factor de toleranta, cetatenie buna si integrare sociala. La urma urmei , cea mai veritabila mostenire este umanitatea noastra inerenta. Acest concept ii aduce pe oameni impreuna in timp si spatiu si ii integreaza intr-o societate umana. Deci necesitatea pentru copii de a invata despre frumusetea si valoarea mostenirii si aratandu-le ca aceasta mostenire nu este doar pentru o elita ci este deschisa pentru toti oamenii din lume si merita sa fie explorata.
    Semnificatia patrimoniului cultural, oricum, nu este cuprins complet in programa scolara. Din acest motiv, acest proiect intentioneaza sa creeze si sa prezinte un continut novator folosind teme culturale pentru dezvoltarea prezenta si viitoare de success a acestui domeniu in societate.
Activitatile proiectului vor fi integrate in lectii ( Engleza, limba materna, istorie, stiinte sociale, geografie, cultura civica, informatica si desen) pentru fiecare nivel de studiu. Proiectul va pregati de asemenea un plan de integrare pentru fiecare subiect. Abordarea curriculara incrucisata le va da elevilor sansa de a-si insusi informatii din diferite arii curriculare. In acest fel, proiectul va imbogati programa analitica obisnuita si va oferi o abordare diferita de invatare.
Deci, prioritatile pentru proiect si, in acelasi timp contributiile sale in limitele predarii si invatarii primare si secundare sunt urmatoarele:
-          sa permita o abordare sistematica in vederea realizarii invatarii primare folosind teme curriculare semnificative, clare legate de mostenirea naturala, culturala si istorica
-          sa exploreze diferite metode de predare in scolile partenere
-          sa contribuie la integrarea acestui subiect in programa scolara in tarile partenere
-          sa aduca o privire cuprinzatoare asupra motivarii participantilor prin munca creative si continut scolar folosind teme curriculare incrucisate
-          sa asigure eficacitatea in activitatea de predare folosind teme curriculare incrucisate legate de mostenirea culturala si naturala a altor tari europene
-          sa informeze despre aspectele culturale ale tarilor partenere
-          sa furnizeze oportunitati pentru dascali de a se perfectiona oferindu-le provocari cum ar fi munca intr-un mediu international, relatii stranse cu institutii de invatamant partenere si colaborari viitoare cu ele si profesorii lor.
-          sa invete sa aprecieze diversitatea si multiculturalitatea precum si intelegerea costumelor si a stilurilor de viata din alte tari europene
-          sa invete sa aprecieze diversitatea precum si intelegerea costumelor si a stilurilor de viata legate de evenimentele culturale ale altor tari europene
-          sa incurajeze folosirea diferitelor limbi europene dandu-le elevilor posibilitatea de a-si consolida si exersa indemanarile lingvistice unii cu ceilalti.
-          sa atraga atentia asupra dimensiunii europene de educatie prin promovarea unei colaborari stranse intre toti membrii proiectului
Deci, proiectul vrea sa aduca o contributie proprie, dandu-le posibilitatea elevilor si familiilor lor sa recunoasca si sa pretuiasca mostenirea culturala a propriei lor tari precum si spatiul European comun.
Total poze: 20

Pagini: 1 | 2

Pagini: 1 | 2

Actualizat in - 07.11.2019, la ora 15:10.
Trafic
Vizitatori: 420421, online: 1

 

 
 a
Copyright © 2011 Şcoala Anton Pann, Rm. Vâlcea. Design realizat de SOBIS Solutions.